كارگاههاي آموزشي اداره كل ميراث فرهنگي، بوشهر در حوزه گردشگري با دوره توانمند سازي ارتباط و رفتار با مشتري ادامه يافت.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بوشهر؛ جهت توانمندسازي بخش خصوصي مرتبط با گردشگري، سرفصل هاي مديريت ارتباط با مشتري، ارتباط مؤثر و مشتري مداري، ميزان اثر گذاري كلام در ارتباطات، رعايت حقوق جهانگردان، مورد آموزش قرار گرفت.
صداقت 25 مورد اصول استانداردهاي جهانگردي، مثل، خوشرويي، احترام و تواضع وقت شناسي، رعايت فاصله مناسب، حق احترام به شخصيت، حق تواضع قضايي و .... اشاره کرد و آنها را عوامل مؤثر در ارتباط با گردشگر ناميد.
وي در ارائه تدريس خود به مديريت ارتباط با مشتري اشاره كرد و گفت: رعايت كردن CRM ، هزينه هاي مربوط به تبليغات را در جهت گردشگري كاهش مي دهد.
وي در ادامه به نگهداري مشتري هاي قديمي، جهت كاهش هزينه ها اشاره كرد و گفت :نگهداري مشتري هاي قديمي ارزانتر از جذب مشتري هاي جديد است.
در ادامه كارگاه آموزشهاي عملي نيز انجام شد و تمامی هنرجويان تجربه هاي عملي را انجام و تجربه كردند.
انتهای پیام/